27. 1. 2013

kočky, internety a detox

greenpeace a detox



doporučujeme vám stáhnout si průvodce nákupem netoxickýho oblečení, který vypracovala a před několika dny zveřejnila na svých stránkách organizace greenpeace. vznikl jako součást kampaně DETOX, která vyzývá velké světové řetězce k tomu, aby se při výrobě v asijských továrnách vyvarovaly použití 11 typů chemikálií, které mohou být nebezpečné jak pro dělníky během zpracování textilií, tak jako znečišťovatelé povrchových vod a některé mohou dokonce škodit i lidem, kteří si finální produkt koupí.

asi jste tenhle bonmot už slyšeli, protože ho dává k dobru asi každý ekoaktivista, že prý módní barvy sezóny se v číně poznají podle zbarvení řek. obávám se ale, že u nás konzumentů největší zděšení působí představa, že oblečení, který nosíme, obsahuje nějaký "jedy", který nám nedělají dobře (jde nám samozřejmě hlavně o naše momentální dobro). mnohem závažnější je ale podle nás koček fakt, že se nebezpečný chemikálie hojně a v mnohých továrnách naprosto neregulovaně používají a následně vypouštějí do přírody. znečišťují nejen životní prostředí kolem, ale ještě zkracují život lidem, kteří s nimi přijdou bezprostředně  do styku. je to pro nás jeden z důvodů, proč nám ukrutně vadí fast fashion. 
pokud vás tohle téma zajímá, poslechněte si v záznamu zajímavou reportáž Veroniky Ruppert na stránkách rádia Wave.


sexistický retro











dnešní reklamy umí bejt hodně sexistický, to jo, ale nás naprosto dostaly tyhle starý americký reklamní plakáty. dozvěděly jsme se z nich například, že hlavní příčinou odcizení mezi manžely je nedostatek intimní ženské hygieny, udržet si muže lze nejlépe péčí o svůj zevnějšek a že některý kečupy je tak snadný otevřít, že to dokáže i ženská. kdybyste náhodou nevěděli, čím obdarovat ženu pod stromeček, nejlépe uděláte koupí vysavače pro čistou domácnost. nemůžu si pomoct, ale tenhle typ uvažování mi asi vadí víc než současný sexisticko-vulgární billboardy na podlahový krytiny s obnaženou blonckou, který vítězej v soutěži  sexistický prasátečko.


vágus o makronkách a soumraku český blogosféry


"Typický salonní pozér nepíše svůj blog proto, aby někomu něco nového a podstatného sdělil, ale aby se trochu vytáhl nad lidi, kterými opovrhuje, a udělal dojem na ty zajímavější a talentovanější, mezi které se zoufale snaží vecpat. Možná nechápe, že onen designér porcelánu je hrdý na svůj porcelán, a to, že slušně jí, slušně se oblíká a má slušný kulturní přehled považuje za nepodstatnou samozřejmost. Pak jsou tu ale lidé, kteří dokonale zvládají jen společenskou konverzaci a nezaujatý výraz v obličeji. Ti moudřejší z nich drží hubu, jiní kandidují na prezidenta, a ze zbytku se stávají blogeři..."

...a jako bonbónek na závěr tu máme tenhle článek od matouše z vágus.cz a jak víte, vágus je dlouhodobě naše oblíbený téma.  zdá se nám to, nebo tu prostě nikdo lepší články tohodle typu nepíše?
navíc se k naší radosti vágus rozjel i na tumbleru, takže další a poslední odkaz dnešních internetů (plnej memů a "dalších hovadin") vás nasměruje  na  vágus lulz.

1 komentář: