29. 9. 2011

nanovo shop

IMG_2971
IMG_2976

Už několik dní tu nebylo žádný retro. Dneska vám proto povím o jedný novince ve světě retro-loverů. Dva sympatický kluci - Adam Karásek a Jirka Mrázek (moji vrstevníci) - si otevřeli e-shop nanovo s převážně československým designem 60. až 80. let. Přes léto to zkoušeli jenom "jako", od včerejška už jedou nanovo navostro. Nabízej nefalšovanej "Brusel" (až na ty repliky nafukovacích hraček od Niklový, který prej už nevydržej tolik skákajících dětí, jako kdysi originály), lampy Napako a Lidokov, skořepinový křesla, industriální hodiny Pragotron, digitální Primky, osmdesátkovej dekorativní plast do bytu, půllitry a umakart. Tihle kluci to všechno sesbírali, vyčistili a zrenovovali. Jimi vybrané předměty nejenže mají trvalou estetickou hodnotu, ale stále se dají skvěle používat. K jednoduchým a funkčním věcem mají prý oba vztah už od dětství (80. léta), kdy hračky, bytový design i dobová výstavba kolem nich formovaly jejich smysl pro estetično.

IMG_3036
IMG_2931

Já asi spíš patřím k těm, kdo si tyhle cennosti najdou v prachu na blešáku, případně vystopujou na aukru, koncept "nanovo" se mi ale dost líbí. Vlastně mě trochu štve, že jsem na to nepřišla sama. Nanovo týmu přeju zdar, ale abych byla vyvážená (vůbec ne proto, že jsem zlá nepřející mrcha), zmíním tu ještě dva podobný podniky (konkurenty): kuzmarkt (objevují se na různých akcích a trzích) a brněnský novoretro - taky dost dobrý, ale tak vymazlenej web jako Pražáci z Nanovo nemaj.

double 6
IMG_2918Předevčírem se virtuální prostor Nanovo shopu zhmotnil na jeden den (jako v pohádce) v šourůmu v Bubenský (bejvalý Elektrický podniky) na slavnostní otvíračku. Všechny objekty jsme si teda pěkně osahali a vyzkoušeli, protože šourům není výstava, že jo? Byla jsem tam jenom odpoledne; na večírky jsem stará a životem znavená. Děti jsem bez ohledu na jejich případný preference oblíkla do retro námořnickýho. Babeta má na sobě osmdesátkový šaty pro panenku, Lola šaty z aukra, který už znáte. Já jsem asi po tříhodinovým hledání našla svoje happeningový retro šaty po Cyrilový mámě. Byly jsme tam takhle jediný tři blázni. Tolik tašek Freitag jsem na jednom místě pěkně dlouho neviděla. Já jsem víc na ten Playbag. To je něco jako Sparta a Slavie (pochop, kdo můžeš).
IMG_3025
IMG_2999
IMG_2927
IMG_3011double 7
IMG_2987
IMG_2982
IMG_2967
IMG_3016
IMG_2949
IMG_2964
IMG_3020double 5
IMG_3017
IMG_3045

28. 9. 2011

pocustone. a jeho pokusy na fleru

Tentokrát jsem pro vás z Fleru vybrala tancem inspirované modely Renáty Novákové, kterou na tomto serveru najdete pod jménem pocustone.
Moc se mi líbí křehká atmosféra fotek....jako by to byl jen měkký otisk snu ze včerejší noci.
zdroj fotek: www.fler.cz

27. 9. 2011

v lese (zase)

jsou lesy, kde sovy nejsou tím, čím se zdají být. jsou lesy, ze kterých se člověk nevrátí stejný, jako než do nich vstoupil.
(a některý lesy vypadají jako hřbitov - nebo je to naopak a hřbitov vypadá jak les?)
tenhle les měl tohle všechno dohromady.


diy kérky: já na bráchu, brácha na mě.

krajkování

Jak Pipilotti slíbila, tak to také bude.

25. 9. 2011

Praha "jinak": cyklojízda vs. Prague Fashion Weekend

double 1
WARNING: následující text bude plný arogantního mňoukání alternativní kočky, která ví vždycky všechno nejlíp.

Včera se dala Praha zažít jinak, a to hned dvakrát. Jednou na celopražském pouličním festivalu pořádaném neziskovou organizací Auto*Mat (ideálně na kole), podruhé v Pařížské pod módním molem v plenéru (ideálně bez velkého očekávání). Na kole a bez aut bych si své rodné město ráda vychutnávala každý den, ale Prague Fashion Weekend s jeho ambicemi na "módní událost roku" (nebo to bylo století?) jsem si asi představovala trochu jinak.

Kdybych o českém módním designu nevěděla nic a přišla na PFW, asi bych si jen řekla "pffff(w)" a šla bych si spravit chuť někam jinam. Já mám ale český design ráda. To, co v mém šatníku stojí za řeč, pochází v drtivé většině z rukou mladých nadaných Čechů a Slováků. S některýma z nich se kamarádím, některé jenom obdivuju na dálku. Módní talent by tu tedy byl. Proč se však talenty na PFW daly spočítat na prstech jedné ruky? Proč každému bloku přehlídek předcházelo dlouhatánské utrpení v podobě performance polodementního robota a vesmírné videoprojekce omílající dokola prázdné a bohužel příliš optimistické tvrzení "fashion has a future"? Jak s tím třeba souvisí ty pouťové šperky z korálků, kožešinový límec z lišky, divné síťované legíny a háčkované topy, které neslušely ani modelkám? Chápu, že to byla akce zadarmo, proč ale museli organizátoři do úvodu s robotem zakomponovat tu trapnou reklamu na nějaký parfém? Jde o podporu českého designu, nebo je PWF jenom jedním z ozubených koleček divno-kolotoče módního a kosmetického byznysu roztáčeného v Pařížské?

Na PFW jsem se vydala ze dvou důvodů. Tím prvním byla Zuzana Veselá (rozhovor pro 11 koček tady), druhým Mirka Talavašková. Ano, zajímaly mě skutečně jen prezentace mladic (starší tvůrkyně mě nezajímají, asi proto, že vůči nim trpím předsudky). Zuzanina podzimně-zimní kolekce "Amissa" byla velmi střízlivá, elegantní a nenápadná. Barevně sice dominovala černá, šedá a hnědá, díky odvážným véčkovým dekoltům a zajímavým střihům to však nebyla ani trochu nuda. Ten kabát na zavazování s nezakončenými lemy si musím aspoň vyzkoušet! Mirka ve své černé kolekci "Ich-i-je" - která mi svým středoasijským laděním připomínala její klauzuru "Yunnan" - předvedla spoustu pěkných modelů, po kterých teď budu celou zimu toužit. Tyhle holky prostě umí, to je fakt.

Soutěžní sekci designerských talentů "New Fresh Style" jsem až na výjimky protrpěla. Líbila se mi ale Lucie Králová (spoluautorka značky KRAKORA). Její pudrové barvy, elegantní ženské siluety a ramenní vycpávky mě docela rozněžnily. Zapůsobila na mě také Tereza Ujevičová se svou sympatickou kolekcí "Nezevšední." Volné, vzdušné a zřejmě pohodlné lněné šaty a košile s potiskem jejích kreseb se líbily zejména kamarádce L. a ten kalhotový outfit prý musí mít. Jen ten modrý vlající latex, který některé její modely doplňoval, tam být nemusel. Rozhovor s Terezou na Modeschau si poslechněte tady. Zaujal mě i Libor Komosný se svou kolekcí "Clinical" inspirovanou nemocničním prostředím. Opakující se motiv zavazování připomínající známé "andělíčky" pro pacienty (tedy asi fešn victims, že jo?) byl docela vtipný.

Zřejmě jsem koncept akce Prague Fashion Weekend úplně nepochopila. Nebo jsem ho pochopila správně a jde jenom o reklamu na předražené luxusní obchody sídlící v Pařížské ulici, kde český design není s výjimkou Simple Concept Storu trpěn? Podezřelé výkřiky majitelek tamních butiků o vzrůstajících tržbách v souvislosti s minulým ročníkem a řeči o doplnění "monopolu [Pařížské ulice] v oblasti módy" pomocí PFW tomu nasvědčují (zdroj zde). Bylo cílem sobotního odpoledního bloku přehlídek vytvořit slepenec různých stylů, kde si každý něco najde? Všem se skutečně zavděčit nelze a tak bych se příště radši obešla bez nejdelšího mola ve střední Evropě a na těch pár přehlídek, které stály za to, se podívala na separovaných územích.

WARNING: nejedná se o objektivní analýzu PFW. nezastírám, že mé naivní "názory" jsou mnohem spíše jen předpojatými postřehy a nefiltrovanými emocemi. pokud jsem něco špatně pochopila, nebo mi mé předsudky zabraňují vidět dál, poučte mě!

double 3

24. 9. 2011

21. 9. 2011

I used to be a sailor

IMG_9347

"I used to be a sailor / who sailed across the seas / but now I'm just an island / since they took my boat away from me..." (celou písničku od Tracy Chapman si poslechněte tady)

tavi není bezvýznamná (pár slov na obranu fešn blogů)

Nečetli jste náhodou tenhle článek o bezvýznamnosti módních blogů?

My kočky teda jo a máme na srdci jenom pár slov na jejich obranu:

Zdá se nám, že bezvýznamná a „beze smyslu“ je většina tištěný i online zpravodajský produkce (výběr témat a jejich interpretace je navíc taky subjektivní). Jasně, že fešn je děsná nadstavba a oproti míru, válce a nezaměstnanosti se může jít fešn vycpat, že jo? Význam blogování pro samotnýho blogera a jeho osobní rozvoj (k lepšímu, či horšímu) je ale obrovský a neméně podstatný je i jeho/její vliv na fanoušky.

Tavi není bezvýznamná. Její kecy o módě zajímají nás – 11 koček – mnohem víc než kecy Anny Wintour. Co má na sobě nás bere víc, než co nosí filmový hvězdy. Na fešn blozích je dobrý právě to, že jsou neskrývaně osobní a subjektivní a že se blogeři většinou nesnaží o objektivní analýzy. Tavi je prostě "jedna z nás" (ikdyž je teda lepší než 11 koček). Myslím, že většině fešn blogerů nejde o to, aby měli mega vliv na to, jak bude vypadat móda za pár let. Spíš je prostě baví fotit se a dělit se o svůj styl s jinými. Někdo si zkrátka píše tajný deník, někdo fotí a píše povídky do školních novin a někdo je větší narcis a založí si veřejnej blog.

Generalizace fešn blogů je dost zavádějící. Ano, jsou to v podstatě stránky plný reklam. Ale který jiný fešn médium je toho prosto, že? Nemůžeme vystát lifestylový časopisy a objektivně se tvářící články módních redaktorů/profesionálů. To nám jsou teda podstatně milejší některý fešn blogy.

Pro 11 koček je nejdůležitější, že spousta fešn blogů – evidentně jsou vidět míň – usiluje o vliv na mladý lidi i proto, že dělá (možná naivně) něco pro "lepší svět". Když klade bloger důraz na recyklaci (radši si koupím něco v sekáči, než nový trendy hadry, který za pár měsíců vyměním za jiný) a etičtějsí konzumerství, je nám sympatickej. Když si dokáže leccos sám vyrobit, podporuje lokální kreativitu, začínající návrháře a nezávislý tvůrce, chtěly bysme se s ním my kočky hned kamarádit, protože takový blogování o módě podle nás smysl má.

A co vy? Myslíte si taky, že jsou fešn blogeři jen chodící reklamy? Mají (mohou mít) podle vás módní blogy nějaký smysl?

20. 9. 2011

...a žily šťastně až do smrti

díky Idě, že mě konečně dostala z vlkovo břicha. naštěstí to byl uvědomělej vlk-vegetarián a tak to nebylo tak strašný (otázka je, jak jsem se tam teda dostala, žejo).
vím, že pondělí není úterý a že už všichni netrpělivě čekáte, jak to vlastně dopadlo s princeznama Pé a Ká v bludišťovém království.
nebudu vás napínat a rovnou řeknu, že dobře.
nějak takhle:



jestli vás ale zajímá celej příběh, tak čtěte dál.

můdbórd (zase to retro)

Copy of IMG_8744

poslední dobou miluju pořádně sytý barvy. retro barvy a tvary. brusel. jsem ten typ, co chce vyrvat sedačky ze starejch socialistickejch tramvají a udělat si z nich sezení v obýváku (máte pro mě nějakou praktickou radu, jak na to?)

Copy of IMG_8634
double 3
IMG_8705
IMG_8532
Copy of IMG_8691
double 4.bmp
IMG_8552
double 1
IMG_8533
double 2
IMG_8554

červené boty Office London, stará kabelka z Kuzmarktu, letáčky na F.H.Prager (design Klára Zápotocká), v "bruselském" stylu: plechová krabička na fixy z Kolbenky, lampión, šejkr a konvička-slepička z aukra, ilustrace Dagmar Berkové z knížky "Dům drobných radostí" od Colette Vivierové z dětství, malinovka Primátor, interiér Café V Lese